Uzun zamandır maklube yapmayı düşünüp duruyordum, nihayet geçen hafta yaptım. Ancak kesinlikle misafir olması lazım; bizim gibi 2,5 kişilik bir aile tek başımıza öğütemeyiz diyerek kardeşimi çağırdım. Methedildiği kadar güzel bir türk yemeği (yada ben öyle biliyorum) İşallah tarifini vereceğim aşağıda ancak bu hafta neler yaptığımın kısa bir özetini geçmek istiyorum...:
Yaz münasebetiyle bol bol geziyorum. Okullar açılıp oğluşumun dersleri başlayınca nasıl olsa gezemeyeceğim. Şimdiden kurtlarımı döküyorum işte. Kızkardeşimin bir arkadaşına gittik bu hafta içinde çokkk güzel manzarası var evinin. Körfezimiz tüm ihtişamıyla kanatlarımızın altındaydı. Kıyı görünen yer haritadaki tam körfezin bitim noktası. İzmitliler bilir Bağçeşmeyi bu resmi oradan çektim. Hafize'ye misafirperverliğinden dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.
Geçen hafta sonu Adapazarına yeni açılan Ada Center alışveriş merkezine gittik alışveriş için. Gezdik gezdik karnımız açıktı ortak bir karar alarak meşhur Kazımpaşa köftesinden yemek için yola koyulduk. Fakat bir türlü aradığımız gibi , şöyle açıkhavada çocukların rahat edeceği bir yer bulamadık Kazımpaşa'da ... İşallah bir yer buluruz umuduyla ilerlerken, Zirve et adında son derece hoş ve nezih bir yer bulduk. Üstelik çocukların inanılmaz ilgisini çeken ikide sevimli devekuşu vardı burada. Sonra kuzu çevirme, kendin topla bahçesi, manda yoğurdu, çok güzel bir yerdi. Bu yüzden hepinize tavsiye ediyorum. Yolunuz düşerse akmeşeden 5 km. sonra zirve et mangal... Eğer devekuşu yumurtası yemek isterseniz 10 kişilik bir grup olarak gitmeniz lazım. Çünkü Sultanın yumurtası aynı anda tam 10 kişiyi doyurabiliryorumuş. Üsteki devekuşuda Süleyman. Çok şekerler elinizden yemek yiyebiliyorlar. Sultan 2 günde bir yumurtluyormuş. Ve yumurtladığı hergün çok sancı çekiyormuş.Yumurtası için sırada bekleyen 17 kişi varmış ama kabuğu için. Çünkü evinize koyduğunuzda asla örümcek ağı olmazmış diyerek altta resme geçelim.
Bir önceki haftada oğluma ve sınıf arkadaşı Eren'e vapur turu yaptırdım. Vapurla Değirmendereye gittik. Rüzgar vardı üçümüzde biraz korktuk açıkcası. Değirmendere fındığını bilmeyen yoktur herhalde gidince yenmezmi yedik elbette. Şimdi maklubenin tarifine geçelim....:Malzemeler ( 8 kişilik)
1 kg. pirinç
1kg. kavurmalık et
3 adet patlıcan
3 adet patates
3 adet kabak
2 soğan
sıvıyağ
tuz, karabiber
Arzu edilen yeşil salata malzemeleri ve bolca yoğurt
Hazırlanışı: Önce etimizi ocağa koyalım ve iyice pişmiş bir kavurma elde edelim. Patates, patlıcan ve kabağımızı küp küp doğrayalım ve sıvıyağda kızartalım. Önceden pirincimizi tuzlu suda ıslatıp en az yarım saat bekletelim. Oldukça derin bir tencere tercih edelim. Tencerenin en altına halka halka soğanları doğrayalım ve dizelim.( yemeğin dibinin tutmaması için) Üzerine kavurmamızı koyalım, onun üstüne kızartığımız sebzeleri ve en üstede sıvıyağ, tuz ve karabiberle karıştırdığımız pirincimizi koyalım. Suyu malzemelerin üzerine 2 parmak çıkıncaya kadar koyalım. Kısık ateşte pirinçler iyice pişinceye kadar pişirelim. Piştikten sonra büyük bir tepsinin tam ortasına ters çevirelim. kenarlarını aynı resimdeki gibi dilediğiniz yeşil salata ve yoğurtla süsleyelim. sıcak olarak servis edelim. Afiyet olsun...
14 yorum:
Manşette maklube başlığınızı görünce bakmak istedim:)
Maklube Türk değil bir Arap yemeğidir, ortadoğu da diyebiliriz. Türkiye'de de doğu illerinde bilinir daha çok..
Ellerinize sağlık,nefis görünüyor..
oyyyyyyy siz şimdi bunu yediniz mi:)))) nasıl kıydınız nasılll. Ellerine sağlıkkkk. afiyet olmuş top top et olmuş:)))
Sevgili papatya prenses beni bilgilendirdiğiniz için çok teşekkeür edrim.Sevgilerimle...
sevgili halenzecim yedik valla...kıydık işte..
maklubenin methini çok duydum ama bir türlü yapmak vede yemek nasip olmadı..çok nefis gözüküyo bir o kadarda zahmetli..
ellerinize emeğinize sağlık..
sevgilerimle
görnütü nefis yumurtada oha falan olduruyor yani
sevgilerrr
Serpilciğim, çok ilginç deve kuşu yumurtası kabuğunun örümcek ağı yapmaması. bende sıraya girmeliyim. :))
Maklube nefis olmuş.
ellerine sağlık
sevgiler.
Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...
Daha kahvaltı etmedim ama tepsidekileri görünce olsada yesem dedim sabah sabah:)))))Ellerinize sağlık.Sevgiler.......
maklubeyi biz unv. de öğrencilik zamnımızda arkadaşlarla özel zamanlarda yapıp yerdik. çok güzel bir lezzet tadıda kalabalıkla çıkıyor zaten..ellerinize sağlık..
devekuşu yumurtası (yanlış hatırlamıyorsam süleymaniye ya da selimiyeymiydi caminde var) gerçekten örümcek getirtmez..seneler once farkedilmiş bir şey düşünsene biz bir haber yaşıyoruz:):):):)
evde arkadaşlarla kaldıgımızda bizim yemediğimizdi maklube yahu bizim yemeğimiz o bizim:)
çok müthiş bir yemek olmuş. yemede yanında yat yani... ellerine sağlık
Ellerinize sağlık yemek kısmt olmadı ama en kısa zamanda yapmayı düşünüyorum.
ellerine sağlık nefis görünüyor
ne güzelde gezmişsiniz oooo
Yorum Gönder